نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2445
-
الف
+

برگزاری یک مراسم فرهنگی در قلب «تهران» با هدف افزایش همکاری فرهنگی ایران و افغانستان

مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» با هدف تقویت همکاری های فرهنگی تهران و کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم2، مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان»  با هدف تقویت ارتباطات و همکاری های فرهنگی و هنری در ارتقاء همگرایی های ایران و افغانستان روز گذشته در تالار ادبیات سالن جلال آل احمد برگزار شد.

در این برنامه شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی ایران و افغانستان ازجمله دست اندرکاران افغان فلم، معاون بخش فرهنگی سفارت افغانستان و... حضور داشتند ودرپیوند با ضرورت همکاری های فرهنگی بین 2 کشور به ایراد سخنانی پرداختند.

همچنین پیام تصویری  استاد «حسام الدین سراج» در این برنامه نشر شد، این آوازخوان مشهور ایرانی در این پیام در پیوند با ارتباطات فرهنگی ایران و افغانستان صحبت کرد و از نقش موسیقی در همگرایی بین 2 کشور گفت.

مراسم «رویداد فرهنگی افغانستان» درکنار سخنرانی مهمانان مدعو، بخش های مختلفی همچون ادبیات و شعر، فرهنگ غذایی، موسیقی و تیاتر و سینما را نیز شامل می شد.

 در پایان این مراسم از چهره های ایرانی و افغانستانی که به نزدیکی 2 کشور یاری رسانده اند تقدیر به عمل آمد.

در پایان این نشست، تندیس پرستو، نشان نوروز و همچنین لوح تقدیر رویداد فرهنگی افغانستان به «نجیب‌الله مایل هروی» ادیب و نسخه‌شناس مشهور افغانستانی، داکتر «فرزاد یوسفی» نخبه پزشکی و آزمایشگاهی افغانستانی در ایران، «صحرا کریمی» رییس افغان فلم، «نادر موسوی» بنیانگذار مدرسه فرهنگ، ویژه کودکان مهاجر افغانستانی در ایران، «مرتضی عبدی» ورزشکار نخبه و معلول مهاجر در ایران و همچنین «حسام‌الدین سراج» هنرمند سرشناس ایرانی به خاطر تلاش برای نزدیکی دو کشور و دو ملت اهدا گردید.

گفتنی است گزارش اختصاصی آی فیلم2 از این مراسم به زودی از این شبکه نشر می شود.

نظر شما
ارسال نظر